Örömvágta a szigetek között

Húú, elképesztően jó napunk volt. Pedig nem indult könnyen. Csak 8-kor sikerült felkelni, még a sátorban megreggeliztünk és összepakoltunk amennyire csak tudtunk, mert tudtuk, hogy odakint már ki leszünk téve a knott-ok támadásának. Ma azonban mégsem voltak olyan szörnyűek, mint tegnap.01-oromvagta
10-kor már úton voltunk. Az első szakasz a kompig 59km, több kisebb fjord mentén, sok-sok hullámvasúttal és néhány alagúttal. Elég fárasztó volt, de a végén örültünk mert éppen sikerült elcsípnünk a hajót.
Hát még annak hogy örvendtünk amikor a túlparton egy kemping kisboltjában sikerült tejet vételeznünk. A tej a kásához kellett, amit már esedékes volt elkészítenünk mivel a leveseken kívül nem maradt más meleg kajánk. A kása alapanyaga egy zacskó nem tudjuk, milyen féle mag, amelyet még Vibeke-vel vásároltunk Trondheimben. Mi csak zabnak hívjuk. 02-oromvagtaSzóval beleszórtunk fél zacskó zabot fél liter tejbe, kavargattuk 2-3 percig, majd felfaltuk barna cukorral és fahéjjal megszórva. Ettől aztán úgy megtáltosodtunk, hogy a következő 50km megállás nélkül pörgettük meg Brönnöy-ig. Ahol ledőltünk egy kicsit a fűbe szusszanni, mert már nagyon ki voltunk. Az innen 11km-re lévő kompra már várnunk kellett, így megint volt egy kis pihenőnk. Kiültünk a part menti kövekre A Fegyverrel és egy tábla étcsokival. A marcipán és az étcsoki jó páros, mindkettő tele van powerrel. Mire a03-oromvagta fél rúd marcipánt betoltunk, beröffentették a hajót is, és felhúzták a sorompót. Fent a hajón nyomtunk Nándival egy-egy forrócsokit is 10 koronáért, vagyis 300 forintért. Kellett ez belénk, hogy átmelegítsen, mert bár odakint sütött a nap, de a szél is rendesen átfújt minket már. Nagyon jólesett a forró cukros ital, főleg így az étcsokis marcipánra rá.
Épp mielőtt kikötöttünk volna, Nándi talált egy kompmenetrendet az italautomata mellett, és már csak fél perc volt leszállásig, amikor végre megtaláltuk a következő kompunkat a papíron. 19:50-kor indul, azaz kevesebb, mint 50 perc múlva. A térképen 16km-t jelöltek innen a hajóállomásig a tüskék… Gyorsan 04-oromvagtadöntenünk kellett, és hamar döntöttünk is, egy véleményen voltunk: meg kell próbálnunk elcsípni! A következő hajóra közel két órát kellene várnunk! Alapesetben nem lett volna nehéz megtekerni ennyi idő alatt ezt a távot még málhával sem, de a mai 120km után egyrészt már kissé fáradtak voltunk, másrészt már jól tudtunk, hogy a szél pontosan szemből fúj, méghozzá néha egészen gyötrelmes erővel.
Na csak jöjjön, lássuk mit tud! Éreztem, hogy most van itt az én időm! Ráborultam a kormányra, elszabadult a testemben az adrenalin, az endorfin, vagy nem is tudom, mi, de megraktam neki, ahogy csak bírtam. Nándi beállt az anschlussomba, 05-oromvagtacsak le kellett néznem jobbra az árnyékunkra, mindig ott volt. Amikor még kikötöttünk, megnéztem a GPS-en a távot, kiderült, hogy valójában 17,1km az a 16km. Erről Nándinak jobb láttam nem szólni, én viszont annál nagyobb vérszemet kaptam. A pihenő a hajón, a marcipán és a forró csoki dolgozott bennem, felpörgött a motor. A pofaszél bepróbálkozott nálunk, néha elég keményen, de hiába, esélye sem volt, úgy hajtottunk, mintha nem is lenne. Sebességünk nemigen csökkent 25km/h alá. Közben a nap tűzött ránk és a tájra nyugatról. Eddig se kutya helyeken jártunk, de ez a partszakasz aztán nagyon ott volt a szeren. 06-oromvagtaMinden úszott a fényben, ahogy raktuk egyenesen északnak a parton. Jobbra hegyek, balra tengerpart, szigetek, fényár. Előttünk pedig az út, az aszfaltsáv amin csörtettünk előre, de nem is akárhogy. Hazudnék, ha azt írnám, nem élveztem mocskosul ezt a részt. Bár az előbb még feleekkora tempónál is fájt a derekam így behajolva és le akartak szakadni a combjaim, most semmit nem éreztem, csak egy dolgot tudtam: El kell érnünk a hajót! Eszméletlenül pakoltuk neki a napsütésben, néha-néha megtépett minket a szél, de nem vettünk róla tudomást, csak raktuk neki ahogy bírtuk. Ahogy közeledtünk egyre lehetett érezni, hogy meglesz, a végén már csak attól tartottam, nehogy most kapjunk defektet. Más dolog nem nagyon tudott volna minket megállítani.
07-oromvagta6 perccel indulás előtt, 44-kor ott voltunk a hajóállomáson, 42 perc alatt tekertük meg a távot. A hajónál a jegyszedő nagyon megnézett minket, tudta jól, mennyi időnk volt átérni a másik hajótól. A hajón eufórikus hangulatba kerültünk. Feldugtam egy konnektorra a netbook-ot és a trackert tölteni, majd kiültünk a fedélzetre csodálni az elképesztő tájat. Elégedetten dőltünk hátra a műanyagszékekben, boldogok voltunk, hogy elértük a hajót, diadalittasan csodáltuk a gyönyörű tájat – én egészen megvesztem, fel-re rohangáltam a két fedélzet között, folyamatosan fényképeztem 08-oromvagtaa körülöttünk úszó tájat, a szigeteket, a hegyeket, gyönyörű volt az egész környék, és persze minden úszott az aranyban a nap fényétől.
Kikötés után hagytuk elhajtani az autókat és a lakókocsikat, hogy csak miénk maradjon az út. Ez aztán nem volt teljesen így, néhány szabadon legelő állat rámerészkedett az aszfaltra. Hová is szöknének innen a szigetekről – teljesen szabadjára vannak engedve. Ami azt illeti, nekünk sem volt akármilyen feeling ott tekerni, föld és ég között, körben hegyek és tenger, a nap bőven az égen, még legalább két órát aranyban hagyja nekünk a tájat, mielőtt eltűnne valamelyik hegy mögött ÉNY-on.
10km-t sem kellett tekernünk, jött egy kemping, 09-oromvagtaamit be is vettük. A srác aki az egyetlen alkalmazott volt a kempingnél, épp a füvet nyírta – vasárnap este -, nem volt egy stresszes alkat. Épp el volt romolva a kártyaolvasó, hát lehúztuk Nándi kártyáját az offline rendszerrel. Itt nem csinálnak nagy felhajtást semmiből, mindenki halál nyugodt, közvetlen és segítőkész, itt ez az alaphang. Nem csinálnak drámát semmiből és nem a pénzt után mennek, vagy legalábbis ez nagyon nem látszik. Itt a fürdő, ott a konyha, használjatok mindent, a sátrat oda állítjátok fel, ahová csak akarjátok, enjoy yourself. Hát az megvolt, de nagyon.

11-oromvagta
Elkértem a kódot a wifi hozzáféréshez, így a szüleim már élőben nézhették a netbook webkameráján keresztül, ahogy a sártat állítjuk fel Nándival, este 10-kor, szikrázó napsütésben, a távoli Norvégiában… 🙂 13-oromvagtaAztán átadtam Nándinak is a szót, ő is felhívta a szüleit, majd zuhanyoztunk és vacsoráztunk. A konyhában főztünk egy levest a villanyrezsón, majd elkészítettük a maradék alapanyagokból a kása második felét is.  Fantasztikus nap volt a mai, elképesztő tájakon jártunk és hatalmas élmény volt végigtépni azon a gyönyörű parton a hajóhoz, rég élveztem valamit ennyire.

9 comments

1. Hello,

Voltunk Pannonon, Baf 3. lett. De az igazi kemény mag mégis a zsírégető dúd volt, aki váratlan megjelent a piros biciklivel Cseszneken..
    A sörvált-O is jól sikerült, Évi bátyjával indultam, de Vazulék megint kiütöttek a 8-ból ! Te tavaly kivel indultál ?
    Fussál Te is tájt !

2. Baf igazi kemény csávó… 🙂 Én bezzeg minden nap rendre az utolsó helyen végzek az Éjféli Nap-on… 😀 Tavalyi sörváltó? Én egyszer indultam Pannon-on sörváltón, de az legalább 3 éve volt, ha nem 4… Mikor az uránbányában voltunk, és versenyt rendeztünk Pítörrel, h ki tud messzebb ts….zni 🙂 Volt az már vagy 4 éve legalább 😀 Akkor Mozsival voltunk egy csapat, azt hiszem 8-ba jutottunk. Sörvált-O, ez jó! 🙂 Futunk mi is tájat, ma 14:28-ra rajtolok, Nándi 14:45-re… megint utol fog érni 😀

Dúdot megnéztem volna, ahogy beállított a Bianchi-val… Na majd augusztusban már mi is Veletek rakjuk!!! Addig pedig, Irány Észak!

Ja, amúgy változik a terv, nincsen hajó délután/este olyan időpontban Moskenesbe, ami nekünk jó lenne, szóval inkább alszunk mégegyet az O-campben és a hajnali 6-ossal hajózunk át Lofoten-re. Ami állítólag csodaszép lesz…

3. Köszi, köszi, h mondod, h miért nem nyilt…(rohanásban vagyok).
    A fotorol még talan annyit:
    Tour de France 2009 *ihletése* alapján készült, belga fotos által (Nicholas Hendrick).
    Magyarorszagi közlöje volt az MTI

Jopofa!!! (nem???)
    Ûdvözlet, tovabbi szép napokat, jo utat Nektek.

4. Csodaszép az élet!! 🙂 Biztos most van fenn a szerencse csillagom az ég közepén.. 😀
    És csodaszépek a tájak is, kalandok Északon, csak azok a legyek-szúnyogok ne lennének! 😉
    Drukkolok ma is, meg lehet javítani azt a két másodpercet! 😉