The day of breaking rules, avagy busszal és hajóval Malmö-be

img_9953Reggel a Hamburg külvárosában lévő, hátsókerti, terasztetős szállásomon egy termoszt és egy bögrét találtam magam mellett ébredéskor (7:56). Ezt már késő volt visszautasítanom. 🙂 Töltöttem hát magamnak és örültem, hogy teát kaptam s nem kávét. Már épp majdnem teljesen összepakoltam, mikor előkerült a tegnapi krapek felesége, kérdezte, hogy reggeliztem-e, merthogy készítene nekem reggelit. Mondtam, hogy már ettem szendvicseket, ami így is volt. Beszélgettünk kicsit, img_9968megadtam a webcímet, megköszöntem szépen a tetőt, majd odébbálltam. On the road again!
Hamar véget ért a kertváros, majd jött egy kis dombos, erdős, szántós rész. Bekapcsoltam a telefonom és láttam, hogy Zita írt két sms-t: ideje egyeztetni a koppenhágai szállásadónkkal. Felhívtam Jörn-t az adott számon, lebeszéltük a holnap, azaz hétfő este 9 órát náluk. Cím a GPS-ben, life is good.
Lübeck külvárosában elkezdtem warbike-olni, azaz wifit keresni, miközben bicikliztem. img_9971Ezt persze csak a telefonnal tettem, így még a fél kormányt sem kellett elengednem közben. Harmadjára találtam netet, leültem egy árnyékos helyen és előkaptam a notit. Válaszolgattam mailekre, dobtam egy hozzászólást a 100napbrringára, és ami a legfontosabb, elküldtem egy bejegyzést a “Back-Office”-nak! 🙂
Lübeck tényleg szép város, ahogy tegnap a bringás srácok mondták. Körbejártam kicsit, megkerestem az információt, ahol elmondták, hogy Lübektől kb. 20km-re Travemünde-ből indulnak a hajók Trelleborg és Malmö felé. Egy Skandinavien-kai nevű helyet kell majd keresnem. Kiültem a közeli parkba megebédelni. Szendvicsezés közben megkerestem a GPS-en a helyet, aztán elindultam. img_9978Nem arra mentem, amerre a kütyü mondta, hanem autópálya mellett, egy sokkal rövidebb úton. Jött egy alagút, ami előtt véget ért a kerékpárút egy buszmegállóban.
Buszra kellett szállnom, csak így juthattam át az alagúton. A transzfer ingyenes volt az alagút túl végéig. Furcsa volt egy járművön lenni. Mármint egy másikon, ami nem bringám. Magától ment, nem kellett tekerni. Ezzel buktam a 2-es pontot(semmi motorizált segítség, csak ahol nincs alternatíva) a szabályok közül! 🙂 Mondjuk kikerülhettem volna, biztos meg lett volna 20-30km-ből, de az meg az enjoy the ride rovására ment volna. Szóval jól volt ez így, legalább dumáltam egy jót a buszsofőrrel. Az alagúttól még néhány kilométer volt a hajóállomás a kertek alatt kerékpárúton.
A fickó a hajóállomás információjánál azt mondta, hogy érdemesebb Malmö-be mennem, mert az olcsóbb. img_99887-ig kellett várnom, mire kinyitott a hely, ahol meg tudtam venni a jegyem.  Szobát is kellett hozzá vennem, mivel éjszaka utaztam. Így már a hármas pontot is megszegtem. 😀 A hajó 10-kor indult és holnap reggel 7 körül fut be Malmöbe. Teljesen furcsa itt a szobában… Van TV, megnéztem egy filmet… Ilyet se csináltam már hónapok óta. De jó volt, kicsit kiszakadtam a 100napbringából egy amerikai romantikus vígjáték erejéig. Svéd (gondolom tudatlanul) felirattal, angolul ment, meglepődtem, milyen jól értettem mindent. Mondjuk nem volt egy hű de csavaros a történet, ki lehetett mindent előre találni. imh_0011A hajó dübörög, GPS-en nézem, hogy 30-al megyünk, már vettem egy félórás forró zuhanyt is, megettem minden hideg kajámat. Főzni nem állok most neki, még bekapcsolna valami füstjelző. Inkább elteszem magam holnapra, reggel megpróbálok korán felkelni hogy lássam a napfelkeltét (4:45 a gépész szerint – most néztem meg), aztán… ha ilyen korán van, visszaalszom még. Meddig lehet lustálkodni vajon a hajón? Baf csak 13:30-ra érkezik, kb 20km a reptér a hajóállomástól…. Nem alhatnék itt a hajón 11-ig a kikötőben Kapitány? Csak aztán nehogy Helsinkiben ébredjek! 😀

11 comments

  1. Árpád!

    Ezzel a hajóval mentél,amit le is fotóztál? Márton ludat nem vitted el a hajóról ugye 😉 😀 🙂 ?!
    Libacombot/Libazsíros deszkát kellet volna tolnod a büfében. 😉 Csak úgy stílusosan,hamár egyszer az ember Nils Holgersson hajóján utazik.

    Jegesmedvés videót még mindig várom…előtted van még Osló,az az utolsó lehetőség…vagy Tromsöben kénytelen leszel hajóra szállni,és átmenni a Spitzbergákra,de ott te leszel a ketrecben,ő pedig szabadon…kiprobálhatod,hogy el tudsz-e előle tekerni…40 km/h is tud futni elég sokáig az élőlény.

    Na,ha van rá lehetőség akkor csinálj már egy videót róluk ott fent Északon.

    Toljátok tovább,biztonságosan a dolgot! Vár rátok Skandinááviiaa ! Énekeljetek KFT nótát ( Afrika cimű számot költsétek át )!

    Stavi Viktor – Állvány – ISBJÖRN

  2. Ne aggódj, a 3-as alapelvet nem buktad el, mert nem a szállásért fizettél, hanem a kompért 🙂 – arról nem te tehetsz, hogy nem adták oda kabin nélkül! (Ami picit fura, mert Korzikáról mi is éjjel kompoztunk vissza és többszáz sorstársunkkal egyetemben a különböző fedélzetek szabadon maradt vízszintes felületein elnyúlva (a legfelső, nyitott fedélzeten enyhén olajban úszva…) aludtuk át az éjjelt – ha akartunk, se tudtunk volna kabint kivenni).

    Úgy látszik a kulturált utazási körülmények biztosítása (is) a különbség a déli és az északi mentalitás között 🙂

  3. A kabin csak a nászutasoknak meg a trottyosoknak való. Aki a két társadalmi rétegen kívül másra erőlteti a szobát, az perverz, gusztustalan, és sosem tudott élni. Visszafogott, szabályos nyugati mentalitás, génkezelt, ízetlen zöldséggel és gyümölccsel, lehetőleg fűszer nélkül. De legalább jó drága legyen.

    Na, kívánom, hogy találjatok valami csülkös pacalt Skandináviában! Partytime!

  4. Én Trelleborg-ból hajóztam Sassnitz-ba éjszaka, és ott sem volt kabinunk. A TV szoba padlóján aludtam nagyon kényelmes, puha padlószőnyegen. Olyan jót még hajón sosem aludtam, mint akkor!
    (Igaz ennek értékéből kicsit levon, hogy ez volt egyben az egyetlen alkalom is, de akkor is visszasírom!) Igaz ez már 11 éve esett meg…

  5. Különbség annyi, hogy Trelleborg-Sassnitz 4 ora hajo ut, amin az Arpesz utazott, az meg9-10 ora.
    korábbi egy meglehetösen kis hajo, de azon is bérelhetö kabin, de nem kötelezö, az utobbi,hatalmasnak mondhato tengerjáró és ilyenen kötelezö. Ennyi.

  6. Részletkérdés, de pl a Finnlines-nál elsősorban szerintem nem a 9-10 óra meg az “óceánjáróság” a mérvadó, hanem az éjszaki indulás, amiatt kötelező a kabin http://www.finnlines.com/index.php/passenger_eng/prices.
    Nappali indulásnál ott sem kötelező.

    Bár a Travemünde – Malmö távolság valóban kb a duplája (260km vs 125km) pl a Livorno- Bastia távolságnak, utóbbi távon is 7 és fél óra az éjszaki menetidő (a nappali csak 4, éjjel direkt lassabban megy), mégse kötelező a kabin. Szerintem inkább csak más cég és nem a méret a lényeg.

    De az igazi lényeg, hogy a 3-as alapelv sértetlen 🙂

  7. Nice to see you in Frillesås, Sweden (50 km South of Gothenburg). Hope the pizza tasted well. My wife also met you on her way home by bike after you left Frillesås. Wish you a nice trip to Nordkap.
    Regards
    Lars O

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Security Code: