Hogy van néhány bolond, aki kitalál hülyeségeket

Avagy Árpád interjúja a Kossuth rádióban (felvételről)

Arpesz Kossuth radio interju

18 comments

  1. Apropó, Adab.hu! 🙂 Srácok, ma bringáztam a Margit-hídon és láttam a járdát… 😉 Király!

    Dúd! Jogos amit érzel az interjúval kapcsolatban, de ne feledjük, hogy pl. ez a beszélgetés nem lett volna az Adab nélkül. Tény, hogy magam hajtottam fel az összes támogatót, és az Adab-tól “csak” médiahátszelet és térképeket kaptam, de jó arcok a srácok, és az eszme, az ötlet, amit visznek, pedig egyenesen pazar! “Az élet rövid” – Úgyhogy szívesen viszem magammal az Adab zászlaját is a 8000km-re, és szerintem, ha megjártam, próbáljuk meg az én most szerzett kapcsolataimat is tovább kamatoztatni! 😉

    Amúgy nem hibáztatom a srácokat, rohadtul nem könnyű támogatót szerezni “jelen gazdasági helyzetben”, utólag nem is értem, hogyan sikerült mindez, valószínű a már-már eszement lelkededésemnek köszönhető. De az Adab-os fiúk is megmozgattak mindent, amit tudtak, láttam! 🙂

  2. Árpi! Nézegetem a felszerelést és a biciklit nem nem találom sehol. Azt sem írod, hogy milyen és hol vetted stb. sehol egy fénykép. Megnyitom az oldalt és perőcsényi túráról olvasok. Hol van a nagy túrával kapcs infók?? Persze megtaláltam. Aztán ezt töröld le, hogy ne lássák építő kritikámat.
    Bálint

  3. Már miért törölném le a hozzászólásod?! 🙂 A bringákról azért nincs sehol semmi, mert a bringák gyártóitól/forgalmazóitól egy árva csavart vagy fillért se kaptunk, míg másoktól komoly felszereléseket, komoly összegben, Ők inkább megérdemlik a reklámot. Ezért én pl. valószínűleg le fogom ragasztani a sok-sok támogatónk matricáival a bringa márkáját is. Persze aki megkérdezi, annak elmondom, hogy egy Kelly’s Aeron-t hajtok 🙂 Ja, és a Bigbike, ahol vettem a bringát, megérdemel majd egy linket vhová, csak még nem volt időm kitenni. Nagyon jó áron adták a gépet, és jófejek nagyon, érdemes náluk vásárolni.

  4. Hali,

    Dúd, a beszélgetésben igyekeztünk kiemelni, hogy felkarolásról van szó… sajnálom, ha ez félreérthető volt. 🙁 másrészt a Kossuth Rádió nagy média, ezeket az interjúkat mi is igyekszünk kihasználni a magunk céljaira. Szó nincs arról, hogy Árpesz ötletét, erőfeszítéseit, vagy akár az egész túrát ki akarnánk sajátítani vagy degradálni. Úgy gondolom, hogy a két projekt egymás mellett, egymást segítve nyomul előre.
    köszi Árpesz! 😉
    peace

  5. Árpesz!
    Azt még nem írtam, hogy milyen nagyszerű dolognak tartom, hogy a mai világbaban – és most direkt nem azt írom, hogy gazdasági helyzetben – valaki fogja magát és 3 hónapra elmegy bringázni. Sokan meglátnák a céges kocsidat, munkahelyedet stb., azt mondanák, hülyék lennének kockáztatni, inkább két kézzel kapaszkodnak a “tutiba”.
    Mégis úgy gondolom, hogy azok az emberek élik igazán nagyszerűen az életüket,akik ilyen természetesen viszonyulnak ehhez a furcsa gazdaság és teljesítmény orientált társadalomhoz.

    Külön tetszik, hogy a túra elég pontosan meg van tervezve. Még sincs rekordkísérletekkel teletűzdelve. Eltekersz 8000km re mert az olyan érdekes és nagyszerű.

    Jó tekerést!
    Bálint

  6. Köszönöm, látom pontosan átérzed, miről van szó. 50 év múlva, mikor annyi idős leszek, mint most Lali papa, biztosan nem azt fogom mesélni az unokáimnak, hogy milyen céges kocsim volt, meg, hogy mit dolgoztam 25 évesen… Hanem, hogy feltekertünk Norvégiába, és micsoda eszméletlen nagy kaland volt… “Én még láttam gleccsert igaziban” Valószínű sajnos ez a mondat is el fog hangzani… 🙁

    Igazából valami ilyesmit is vihettünk volna a túra mögé… Na de most már mindegy, örülök, ha a minden felszerelés és szervezés meglesz az indulásig.

    A rekordkísérlet tényleg nincs, max. annyi, hogy 100 napig piszok jól érezzük magunkat, fantasztikus helyeken járjunk sok jó emberrel találkozzunk, sokat fotózzunk és minderről igyekszünk itt tudósítani is, persze úgy, hogy azért ne az élmények rovására menjen.

  7. Bálint!

    Mit kockáztatna?? Az informatikai cégek “kapkodnak” a hasonló tudású emberekért… Nem véletlen tolják alá a céges autót is..

    Dúddal egyet értek, ugyanakkor Rp-t is megértem.. meg igazából nem sok alkalmazkodó képesebb embert ismerek mint Árpesz… (nekem biztos nem sikerülne)

  8. Azért kockáztatok. Oké, hogy nem jártam be az összes Cisco-s mérnököt foglalkoztató céget, de jelenleg úgy érzem, Magyarországon, ebben a szakmában nem is dolgozhatnék jobb helyen. 🙂 Kint is van az 5×9 a szponzorok között… Hány olyan céget, főnököt ismertek, aki elenged 100 napra bringázni fizetés nélküli szabival? 🙂

  9. Ez a gleccser téma közben szöget ütött a fejemben. Mit szólnátok jövőre egy időben rövidebb (1-2 hét), de éppen ezért csapatban nagyobb kerékpártúrához, mondjuk “Gleccserek mentén az Alpokban” – Amíg még vannak gleccserek. Két keréken a környezetért, figyelemfelkeltés a globális felmelegedés egyre aggasztóbb hatásaira. Fekvőbringával! 😀 Előremutató technológiával a megújuló energiaforrások népszerűsítéséért. Felvértezzük magunkat napcellákkal, szélkerekekkel és agydinamókkal, és egész úton csak biokölest eszünk házisörrel… 🙂 No mit szóltok? Bander, számíthatok Rád?!? 🙂

    Megint Szombathelyről indulnánk, nem lenne drága, se sok szabi… A mostani túra mögé hiába próbálnék már ilyesmit tenni, nem állná meg a helyét, hiszen repülőkkel jövünk haza.

  10. Én benne lennék ebben a gleccser-témában. Főleg, hogy ezt utána mindegyik kontinensen lehet folytatni… Pl. Andok-biciklitúra hosszában, meg bringával a Kilimandzsáróra 🙂

  11. Sziasztok! Hollandiában tanulok, Kampenben. Ha jól hallottam, Árpesz egyedül teker Párizstól sokáig. Ha elfogadja, akkor nagyon szívesen csatlakozom hozzá május 19én vagy 20án Brüsszelben, és elkísérem a német határig. Van megfelelő biciklim, kérésre küldök képet, szöveget, stb. Kérlek, nemleges válasz esetén is írjatok, címem: mikesi99@gmail.com

    Addig is jó készülést: Simon Norbert.

  12. Sziasztok! Árpesszel beszéltünk, és azt tanácsolta, hogy tegyem be ide a neki elküldötteket. Igen hasznosnak is találtam ez ötletet így utólag, mert jómagam egy hete keresek a neten bármiféle holland útról szóló beszámolót, nincs. Egy csapatot találtam, tagjai valamikor 2003 – ban jártak itt, a Bp-Zuglói Regnum Marianum kat. plébánia tagjai, többségében fiatalabbak, de tőlük sem tudtam még beszerezni semmi infót, és a plébánia honlapján sincs e-mail kontakt.

    E sorokban a Hollandiában fellelhető kerékpáros viszonyokról írok. Amennyiben bárkinek kérdése van, szívesen válaszolok (még mindig mikesi99@gmail.com). Két és fél hónapja élek kint, ösztöndíjas vagyok. Egyes források szerint 6000 km bicikliút van Hollandiában, mások 10000, azaz TÍZEZER km bicikliútról beszélnek. Nyugodtan hihetünk ennek az utóbbinak, méghozzá olyan minőségű mind, mint a baba popsija, vagyis kátyú egy szem se, murva, stb, stb nincs.

    Tehát: Hollandiában az bicikliút nem olyan, mint magyar viszonylatban. Nálunk nem cél az, hogy munkába, iskolába elmehess mondjuk 20km-re arrébb biciklivel. Itt viszont igen. Ennek megfelelően alakították ki az utakat is: járda, bicikliút, autósáv, bicikliút, járda. Ezek között sokszor növény. Ha nincs külön bicikliút, akkor az úttest úgy néz ki, hogy van egy autónak hely felfestve, és mindkét oldalon 2-2 m biciklisáv. Szóval nagyon profi. Az is megérne egy misét, hogy milyen gépekkel járnak. Elég legyen annyi, hogy itt nem az a menő, aki megvette a Tesco bringáját. Itt nem az a jani, akinek van hűdedrága autója, hanem akinek van egy 2500-3000 eurós bringája. Az emberek sokszor két bicajt tartanak, egyet otthon, egyet meg a munkahely városának vasútállomásán. Vagy: egyet, amivel munkába járnak, és egyet, amivel meg túrázni. Ennek az az oka van, hogy ne használódjon a városban a túrabringa. Viszont itt egy másik ok, ami elég megszívlelendő: nálunk, Kampenben nem, de más, nagyobb helyeken igen durván lopják a bicikliket. Semmi mást nem az országban, de azokat nagyon. Főleg a szebbeket, drágábbakat. A rendőrség a vázszám alapján próbál nyomozni, nem tudom, milyen sikerrel. Az én bringámnak is van ilyene. Nagyon figyeljen mindenki arra, hogy pl. Amsterdamban hova, mihez zárja le, meg mivel, mert nagyon ügyesen dolgoznak.

    És ezt küldtem Árpesznek: Mindenek előtt figyelmedbe ajánlom a http://www.landelijkefietsroutes.nl/ honlapot, ahol is a ROUTES menüpontra kattintva megtalálod az ország összes fontos kerékpárútját. (Hangsúlyozom: a fontosabbakat, amik túrákra valók. Elkezdtem összeszámolni, 4000 km után abbahagytam. A városi utakat, a kisebb települések közötti utakat nem jelöli a honlap.) Itt a számodra érdekesek majd a Brüsszel – Amsterdam LF2 jelzésű, Amsterdam – Kampen LF 23, valamint Zwolle – Dwarfeld LF 16 lesznek. Kampen és Zwolle között van rendes kerékpár út, mintegy 15 km a felsoroltakon kívül, azt igen jól ismerem. Az LF 23-at pedig azért találom jobbnak, mert amentén sok látnivaló van, nem úgy, mintha Lelystad felé mennél, ahol csak a mélyföldet, a szélmalmokat és egy számomra igen romhalmaznak tűnő vidéket találsz. Földből hirtelen kinőtt otromba városok, stb, nem részletezem. Másrészt, ha Kampen felé veszed az irányt, akkor nálam is tudsz aludni, és ez pont optimális távolság Amsterdamtól, 120 km. Ja, a sörök igen finomak, csak majdnem mind 0,33as, és viszonylag drágább.

    Törvény itt, ha jól tudom, hogy nem lehet a szabadban sátorozni, inni, dohányozni csak kijelölt helyen, tehát ilyen szempontból merev az ország. Az emberek állat módon vezetnek, vagy talán nem is ez a helyes kifejezés. Sokkal inkább nem tekintenek előre, nem gondolkodnak sokkal előrébb, mint ahol a kocsi orra van. Ültem holland sofőr mellett, húzatja a dízelt, mint állat, nem figyel mindig a gyalogosra. Habár meg kell hagyni, hogy a kerékpárosokra nagyon is odafigyelnek, mert az országban ez egy alternatív közlekedési mód. Rettentő magas büntetést szabnak ki arra, aki elüt egy bicajost. No, de azért jó odafigyelni, mert a satufék szinte mindig megvan, amikor “elengedik” a biciklist a szabály szerint. Még eddig nem láttam balesetet.
    A kaja kb. az otthonival egyező árban van, bár érdemes megkeresni az olcsóbb üzleteket. Kampenben vasárnap semmi sincs nyitva, csak a benzinkút. Ja, és még egy fontos dolog: egy haverom úgy engedett el ide, hogy ha megtetszik egy csaj, ne nézzem nagyon feltűnően a domborulatait, mert az itt szexuális zaklatásnak számít, és be is perelhetnek érte. 🙂

    A térképekről még annyit hozzáírok, hogy napok óta keresek normális kerékpáros térképet, de nem találok. Számomra a normális most azt jelentené, hogy minden, de minden út benne van egy nagy könyvben. Nincs, területekre van felosztva az egész ország, és van vagy 20-30 ilyen térkép, és mind 8 euró körül van darabonként. Állati drága.

    A végére még: magam a vizsgáim után indulok Hollandia felfedezésére, ahol igyekszem bejárni az egész országot. Sok jó cimborám van, akiknél valószínűleg alszom egyet-egyet, közben pedig bejárom a fontosabb, szebb helyeket. No, ennyi elég, többit igény szerint.

  13. Kiegészítés az előzőekhez: vannak jó térképek, tegnap este egy itteni csoporttársam elmagyarázta, hogy hol lehet beszerezni azokat. Akinek ilyenre van szüksége, az keresse a http://www.anwb.nl honlapot, bár én nyelvtudással sem találtam semmi érdekeset rajta. Ugyanennek a cégnek a boltjait ajánlom, itt, Kampenben három darab nagy V jelzi a boltot: V V V. Vannak olcsóbb térképek meg drágábbak is, igény szerint.

  14. Szia Árpesz!
    Magam is aktív bringás vagyok. Ma reggel hallottalak a Radio Cafe-n. Szeretnék neked adni egy ilyet http://www.cason.hu/Products/DIWICON-M%20-%20Mobile%20Products/DW%20418%20MXV.aspx az útra.
    Ezzel valós idejű tracket tudnánk neked rajzolni (pl. ilyet) akár mobilra, akár webes felületre és segítséghívásra tudnád használni az út során ha ne adj isten szükség lenne rá. Természetesen a kommunikációs költségeit is mi álljuk.
    Ha éredekel légyszives küldj egy emailt és megbeszéljük a dolgot.
    Üdv
    Bóday Tamás

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Security Code: