Alapelvek

100napbringa kódex, avagy a túra alapelvei, amikhez ragaszkodunk, és amik menet közben tovább kristályosodnak, desztillálódnak:

Első és legfontosabb: “Enjoy the ride!”
Komoly fizikális teljesítmény, néha nem túl vidám pillanatok, eső, fagy, köd, szél, fürdés hiánya, elázott hálózsák, szűk sátor, összezördülések, éhség, fáradtság, szomj, de egy valamit mindig szem előtt tartottunk, és tartunk: ezt mind vállaltuk, és szabadidőnkben, örömből csináljuk. Ezért a legfontosabb, amit soha nem felejtünk el: élvezni az egészet. A tájat, a sportolást, a vendégszeretetet, az ételeket-italokat, az illatokat, színeket, és mindent, amit megtapasztalunk. Egy álom megvalósulása, fittyfenét sem érne, ha nem élveznénk.

Második: nincs motorizált kíséret.
Nem jön velünk senki, aki utánpótlást nyújtana, nem vonatozunk, ha úgy kényelmesebb, vagy gyorsabb, nem stoppolunk, nem hajózunk, és nem repülünk, csak ahol feltétlenül muszáj. Kombájnok és traktorok anschlussába azért bátran beállunk, és nem szégyelljük kihasználni azokat 🙂

Harmadik: szállásra nem költünk.
Talán nem szükséges túlmagyarázni, de nem szállunk meg hotelben, vendégházban, nem kempingezünk fizetős, épített zuhannyal és WC-vel felszerelt, erre a célra fenntartott helyeken. Vadkemping, ahol az éjszaka ér minket, fák árnyékában, pajták eresze alá behúzódva, vadászleseken, esetleg az ezer csillagos open sky hotel végtelen kupolája alatt. Viszontagságos időjárás, vagy csak egyszerűen alapvető emberi szükségleteink kielégítése végett szívességből, jószándékúan felajánlott szállást nem utasítunk vissza, de nem keresünk ilyet, ha a helyzet nem indokolja. Befogadóink kedvességét magunkévá tesszük, és a jövőben minél többet igyekszünk visszaadni belőle a világnak.

Negyedik: környezetünket megőrizzük olyannak, amilyen érkezésünk előtt volt.
Nem hagyunk szemetet,egyetlen gyufaszálat sem, ha kell, saját hulladékunkat kilométereken át szállítjuk az első kukáig, és igyekezünk minél kevesebb nehezen bomló anyagot használni. Táborhelyeinket visszaállítjuk olyannak, amilyennek megtaláltuk, és amennyiben valakit zavar a jelenlétünk, feltétel nélkül továbbállunk.